Inimi deschise
					Activități generale:
- Informare: site, fb, mass-media, HIFA-RO Info (Revista trimestrială prin care oferim cititorilor suport moral şi sufletesc, prezentăm articole cu caracter juridic, medical şi psihologic, secvenţe din viaţa persoanelor cu dizabilităţi), pliante;
 - Identificarea, evaluarea şi luarea în evidenţă a cazurilor;
 - Activităţi de informare asupra drepturilor şi obligaţiilor beneficiarilor privitoare la facilităţi;
 - Activităţi de identificare a nevoii sociale individuale;
 - Consiliere psihologică, psihosocială și juridică individuale;
 - Consiliere prin telefon, internet sau personal;
 - Integrare și reintegrare socială;
 - Orientare vocaţională;
 - Suport emoţional;
 - Facilitarea accesului la un loc de muncă;
 - Alte activităţi: administrative etc.;
 - Servicii intermediere;
 - Învață altfel! Insule interactive despre persoanele cu dizabilități;
 
Activități specifice serviciului:
Astfel,
– activităţi planificate şi realizate în această lună au fost:
- Informarea și consiliere psihologică, precum şi, după caz, terapii de specialitate;
 - Educaţie extracurriculară: educaţie pentru sănătate, educaţie privind prevenirea şi combaterea bolilor transmisibile, educaţie pentru prevenirea şi combaterea consumului de droguri, alcool, tutun, educaţie civică, educaţie pentru dezvoltarea abilităţilor pentru o viaţă independentă, educaţie pentru prevenirea şi combaterea comportamentelor anti-sociale, etc., precum şi instruire pentru utilizarea limbajului mimico-gestual, pentru utilizarea de diverse dispozitive destinate persoanelor cu dizabilităţi, lucrul cu câinii utilitari, ş.a.
 - Facilitare a accesului pe piaţa muncii: suport pentru obţinerea unui loc de muncă şi menţinerea pe piaţa muncii, facilitarea accesului la servicii de formare şi reconversie profesională, orientare vocaţională.
 - Facilitare a accesului la o locuinţă: colaborare cu serviciile publice de asistenţă socială şi autorităţile administraţiei publice locale, întocmirea şi obţinerea documentelor care evidenţiază situaţia de dificultate a persoanei/familiei, identificare locuinţe sociale şi locuinţe cu chirii accesibile, promovarea responsabilităţii sociale a dezvoltatorilor imobiliari, protecţia drepturilor la o locuinţă, etc.;
 - Promovarea unui stil de viaţă sănătos şi activ: facilitarea accesului la servicii medicale, organizarea acţiunilor şi/sau promovarea participării la activităţi de educaţie fizică sau sportive, organizarea evenimentelor şi/sau facilitarea accesului la activităţi culturale şi artistice, excursii şi drumeţii, promovarea activităţilor de voluntariat, etc.;
 - Intervenție în stradă cu identificarea persoanelor fără adăpost și informarea autoritățile competente;
 - Colectare, depozitare şi distribuire de ajutoare materiale şi alimentare;
 - Transportul şi distribuirea hranei calde la domiciliul persoanelor care nu se pot mobiliza singure;
 - Comunicare şi monitorizare situaţii de risc: telefonul verde, monitorizare persoane vârstnice singure şi bolnavi cronici cu venituri mici, etc.;
 - Acompaniere în scopul prevenirii şi combaterii izolării sociale;
 - Procurarea actelor de identitate (certificate de naştere, cărţi de identitate, etc);
 - Alte activităţi de promovare a incluziunii sociale a persoanelor defavorizate: conştientizare şi sensibilizare a publicului privind riscul de excluziune socială, respectarea drepturilor sociale şi promovarea măsurilor de asistenţă socială, mediere socială, ş.a.;
 - Suport pentru realizarea unor activităţi instrumentale ale vieţii zilnice (menaj, gestionare bunuri, efectuare cumpărături, plata facturilor), precum şi mici reparaţii sau lucrări de amenajare a mediului ambiant.
 


























